fredag 21 december 2012

Jag överlevde min första yogaklass!

Ända sedan i måndags har jag känt hur det har kittlat i halsen. En dold förkylning har sakta men säkert åmat sig till ytan under min hud. Som ett ständigt budskap om att det skulle gå åt skogen. Ändå gick det vägen. Mitt immunförsvar samarbetade, min kropp höll ihop, när jag idag höll min första yogaklass!

Jag hade bara tre deltagare, men det var perfekt. En minimiljö med goda vänner som log mot mig även när jag gjorde fel.

Varför är det alltid så mentalt svårt när man gör något för första gången? Inledningsvis var jag nervös. I alla fall kände jag att jag borde vara det. Efterhand hittade jag mina rörelsemönster och den inre frid som alltid följer av yoga.

Vilket ord beskriver att göra ngt för första gången? Enligt engelskan är det "inagural". Vad betyder det? Jo, enligt ordboken har jag haft min öppningsklass i yoga. Jag hoppas det blir fler!

1 kommentar:

  1. Grattis! Bra jobbat!

    Kram från en fellow yogi i Singapore

    SvaraRadera