fredag 9 mars 2012

Ny sida på bloggen: Råd & Tips

Nu kommer en ny sida på bloggen. Sidan Råd & Tips som du finner i menyn ovanför bloggen samlar några goda råd och tips för dig som bor utomlands och som lär dina barn svenska.

Sidan Råd & Tips är baserad på min personliga filosofi och är utökad med kunniga och kreativa förslag från alla de fantastiska människor som jag kommit i kontakt med på Facebook via gruppen "Svenska som Modersmål utomlands".

Vår grupp har idag 274 medlemmar. Facebookmedlemmar kan lägga till sina vänner eller så kan du be om inträde så lägger jag till dig.

Undertecknad på SWEAs världsmöte i Kuala Lumpur,
mars 2011. Ett forum med viss debatt.
Jag kan redan säga att min egen uppfattning har vidgats och nyanserats åtskilligt på under de 26 dagar som gruppen funnits. Det finns så mycket roligt man kan göra för att inspirera sina barn att prata samma språk. Det explosionsartade intresse som funnits för gruppen påvisar behovet av att sprida kunskap och inspiration, något som jag nu vill fortsätta arbeta på inom ramen för SWEA. Hur vi ska gå vidare är nu en fråga för debatt inom vår organisation, även om jag inte sticker under stol med att jag vill att SWEA ska sköta ledarskapet i ett projekt där vi leder vägen på ett inkluderande sätt.

Tack alla ni som deltar och sprider svensk språkglädje över hela världen. Ni är era egna barns hjältar som ger dem chansen att lära känna en viktig del av sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar