fredag 25 april 2014

Kanadakorrespondenten har flyttat

Efter några år här blev jag grymt trött på det trötta förhållningssättet hos de på bloggtjänsten när det gäller widgets och format. Så detta blir min sista blogg här. Jag bloggar vidare på några andra ställen:

Kanadakorrespondenten.com -där fortsätter jag med navelskåderi och betraktelse av omvärlden i relation till språk, skrivande, den eviga Värmlandslängtan som jag lider av, samt en rad andra ämnen som får min utländska värld att snurra.

Svenskautomlands.org - bloggen för utlandssvenskan som strävar med att få barnen att kommunicera på svenska oavsett om detta sker i samtal, på nätet, i gammaldags brev eller genom att läsa (om läsning är en typ av passiv kommunikation?). Denna blogg rymmer nu många fler röster än mig egen, och kan för sådana som fortfarande förtjusas av berättelser, ses som en samling av livsöden och tolkningar av situationer utomlands där föräldrar försöker få barnen att använda och utveckla sin svenska (med olika resultat). Inspiration och information om flerspråkighet utlovas.

Vi hörs där istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar